Day One

Nu är jag äntligen framme i mitt älskade Thailand!! Jag har inte haft tid att skriva så mkt innan jag åkte utan all tid gick åt till att umgås med mina nära och sedan så kom jag ju självklart på att jag ville ändra min design.. vilket gick åt helvete så nu sitter jag här med en halvfärdig design.. men ja, jag ska försöka ta tag i den ikväll innan jag går och lägger mig.

Nu till berättelsen om resan, för det är väl alltid intressant att veta?

På söndagsmorgonen gick jag upp klockan 6 med en lätt panikkänsla i magen och en tanke som snurrade i huvudet "jag gör det här, nu gör jag det här och det är trots allt bara två veckor" där började paniken komma och då kom nästa rad "nej, bli inte ledsen! Det här fungerar, jag har gjort saker ensam förut, nu gör jag det här!" och så höll det på, jag övertalade den fragila delen av mig själv att jag visst skulle klara av det här..
Tårarna sprutade såklart när det var dags att säga hejdå till min andra hälft. Ja, där bröts hjärtat itu kan jag lova. Jag ville egentligen inte gråta mer och absolut inte när jag vet att det är värre att bli lämnad kvar.. men har ni sett Sailor Moon grina någon gång? Så såg det ut när jag satt mig i bilen.

Resan ner till Arlanda gick väldigt bra, jag hittade till långtidsparkeringen direkt och därefter gick allt så snabbt.
Jag checkade in bagaget, var tvungen att skynda mig till gaten men innan dess ville jag ju växla in pengar så jag skyndade fram och tillbaka på Arlanda med andan i halsen och någon av mina närmaste i luren.
För övrigt gick resan väldigt bra. Jag fick min förbokade fönsterplats trots att barnet som satt bredvid klagade högljutt till sina föräldrar.
Jag hamnade bredvid barnet, som glatt berättade olika fakta genom hela resan... gärna när jag kollade på film och det gjorde jag hela resan förutom de två timmar som jag lyckades sova..
På Bangkoks flygplats fick jag en snabb panikkänsla igen då jag inte riktigt visste vart jag skulle gå för att hitta min gate. Jag och Joakim höll på att gå fel förra året och höll på att gå ut från flygplatsen istället för att gå till avgångshallarna (när vi hade mig som guide, ja.. jag vet) så den niten tänkte jag ju verkligen inte göra igen. Denna gång hade jag dock problem att hitta min gate då den inte stod på biljetten och inte heller på tavlan vad jag kunde se, men de hjälpte mig som tur var.

När jag landade i Krabi hittade jag inte min förbokade taxi. De skrev att chauffören skulle stå i ankomsthallen med en skylt på mitt namn eller hotellets namn, men jag gick fram och tillbaka och inspekterade de chaufförer som stod snällt på rad med sina skyltar och mitt namn fanns inte med!
Tillslut efter några samtal så kom min chaufför och tydligen hade taxibolaget missat hotellets bokning..
Men oavsett så satt jag och log hela resan till hotellet.
Jag var till och med sprudlande glad och försökte skämta med chauffören.. chauffören ville inte riktigt skämta med mig så jag satt tyst.. men lycklig under hela resan.

Jag kunde inte checka in direkt vid ankomsten utan lade mig vid poolen och väntade.. sedan vaknade jag och det sved i ansiktet och ryggen.
Ja, ni antar rätt.. jag somnade!Jäklar!

Rummet är dock väldigt fint! Jag är jätteglad för att få ett rum som vätter mot poolen, det känns säkrare än ett rum mot gatan.

Nu har jag suttit med den här förbaskade datorn alldeles för länge och jag är hungrig då jag ska ge mig ut på upptäcksfärd igen.
Note to self: Inför nästa resa ska jag köpa en ny resedator för den här är alldeles för seg!

Diana

Åå Sailor's krokodil tårtar😭💔 Men bra du är framme nu å kan börja njuta lite, du förtjänar verkligen det här! Kom ihåg de varje dag☺️❤️ Är så kul att läsa, du skriver så bra😘

Svar: Jag är så otroligt glad över att du läser mina inlägg och tycker att de är bra. Blir så himla glad av dina kommentarer 💟💕 ja, krokodiltårarna var hjärtskärande men allt känns riktigt bra nu när jag är här. Går förvånansvärt bra faktiskt. 😘
Hillevi Kristina

2016-05-03 / 18:45:48
Camilla

Var inte så kul att du grät men gillade Sailor Moon jämförelsen! (Jag är en nörd).
Men annars var de väl en smidigt resa.. Jag hade fått panik å brutit ihop flera gånger så jag stolt över dig! Haha. Ha så jäkla kul nu!!! Kram

Svar: Tack så mycket Millis! Jag är också en nörd 😂 Men jag tror att du skulle klara den här resan bättre än vad jag gjort ❤ kramar!!