Ao nang, vi ses igen

Ja, nu befinner jag mig i Thailand igen. Det är ganska precis på dagen, som jag åkte hem från Thailand ifjol. Och idag landade jag på Thailändsk mark igen. Det har nog inte gått någon förbi att jag älskar att besöka detta land.
Resan till Arlanda gick väldigt smärtfritt. Mamma och Helena skjutsade mig till Bollnäs där jag klev på bussen mot Söderhamn, sedan tåg till Arlanda. Smidigt och enkelt, dock var jag väldigt nervös innan jag skulle åka så jag hade få timmars sömn i bagaget vilket resulterade i att jag kände mig lite illamående och yr.
En känsla som faktiskt har följt med hela vägen fram till Thailand.

Flygningen gick även den väldigt smidigt, dock hade de förväxlat min vegetariska beställning med vegansk mat, vilket inte var det godaste alternativet så det måste jag komma ihåg att kontrollera innan jag ska åka hem igen. Inget fel med vegansk mat, jag vill gärna äta veganskt, men just denna måltiden som serverades var inget att hänga i julgranen.

Framme i Bangkok visste jag så gott som vart jag skulle gå denna gång (jag börjar lära mig) vilket innebar att jag hade en väldigt lugn och harmonisk väntetid på BKK.
Jag hade förbeställt transfer från flygplatsen i Krabi till hotellet i Ao nang vilket fungerade i år även om jag fick stå och vänta 10 minuter innan chauffören dök upp. I fjol så hade de missat min beställning, så då fick jag ringa och påminna dem, men i år fungerade det smärtfritt. Ett stort plus var dessutom att denna chauffören inte hade brottom, vilket kändes säkert i trafiken.
Inga gråa hårstrån tillkom under den resan iallafall!

När jag kom fram till hotellet så hade de dessutom förberett så att jag kunde checka in direkt vilket jag uppskattar otroligt mycket. Därefter kunde jag i lugn och ro gå igenom packningen och förbereda lite tid vid poolkanten. Även om vädret inte var strålande idag, så var det skönt och otroligt varmt, så det fanns inte en chans att jag skulle tillåta mig själv att INTE spendera någon timme vid poolen. Även om jag inte hade brottom dit.
Jag var vid det laget väldigt sömnig så jag lyckades hålla mig någorlunda vaken i ca tre timmar. Jag ryckte dock till några gånger, sådär som man gör när man håller på att somna och man vet att man inte borde.
Så när jag kände att det höll på att bli en repris från i fjol (när jag somnade och brände sönder ryggen) så var det dags att lomma upp på rummet och ta en liten taktikvila i två timmar.

Efter vilan kände jag mig lite bättre till mods, så då tog jag mig en efterlängtad massage och en promenad ut på byn. Promenerade genom Ao nang fram och tillbaka, gick ner det hotellet jag bodde på i fjol för att se allt som gjorts om sedan förra säsongen. Kändes väldigt skönt att vara tillbaka, speciellt när jag åt kvällsmål på The Massaman och de välkomnade mig tillbaka. De kände igen mig! Det kändes bra, dock kanske inte så konstigt då jag åt där så gott som nästan varje dag förra resan.. men ändå, det kändes bra.

Nu har jag fördrivit kvällen så gott jag orkat och nu är det äntligen kväll så att jag kan gå och lägga mig.
Imorgon mår jag förhoppningsvis bättre så att jag kan ge mig ut på stränder.